مسئول دبيرخانه بنياد «مهدی آذريزدی»:


38 طرح برای ساخت مقبره آذريزدی ارسال شده است


یزدفردا " مسئول دبيرخانه دائمی بنياد «مهدی آذريزدی» از ارسال 38 طرح برای ساخت مقبره مرحوم مهدی آذيزدی ـ خادم قرآن كريم و نويسنده ادبيات كودك و نوجوان خبر داد.

«رضا بردستانی»، مسئول دبيرخانه دائمی بنياد «مهدی آذريزدی»،  با بيان اين مطلب گفت: تاكنون 38 طرح به مرحله نهايی راه یافته  است كه 3 يا 4 طرح را از اين ميان انتخاب خواهد شد.

وی ادامه داد: از  تمامی طرح‌های ارائه  برای طراحی یادمان استفاده خواهد شد ، تا از همه طر‌حها برای طرح اصلی الهام گرفته شود، بنابراين اينگونه نخواهد بود كه طرحی كه توانسته رتبه نخست را به خود اختصاص دهد، به طور كامل و دقيق ساخته شود.

بردستانی گفت: در طراحی مقبره مرحوم «مهدی آذريزدی» بايد ويژگی‌ها و شرايط مكانی آن محله و جايگاه را در نظر گرفت، كه اين نكته در برخی طرح‌های ارائه شده مد‌نظر قرار گرفته و در برخی ديگر چنين نبوده است.

مسئول دبيرخانه بنياد مهدی آذريزدی تصريح كرد: در كنار مقبره آذريزدی، مقبره يكی از شهدای دفاع مقدس نيز قرار دارد كه طبق تعاملی كه با بنياد شهيد و امور ايثارگران داشته‌ايم، اين مقبره نيز به همراه مقبره آذريزدی طراحی خواهد شد.

بردستانی با بيان اين مطلب كه ساخت مقبره آذريزدی را به گونه‌ای ادامه خواهد یافت كه شكل ظاهری و فعلی مجموعه زياد دستخوش تغيير نشود، گفت:  تلاش این است ، مقبره به گونه‌ای ساخته شود نشان دهنده  آداب و سنن معماری و فرهنگی شهر يزد باشد.

وی گفت: تمام تلاش دبيرخانه بنياد بر اين بوده كه شخصيت آذريزدی، آداب و رسوم استان يزد، ادبيات كودك و نوجوان و ويژگی‌های جايگاه كنونی قبر «مهدی آذيزدی» در طرح رعايت شود. مبنای کار بر سادگی است، همانگونه كه آذر ساده زيست و برای كودكان ساده نوشت، سعیخواهد شد مقبره‌ایساخته شود، كه بافتی ساده داشته باشد.

بردستانی در اشاره به كيفيت طرح‌های ارائه شده تصريح كرد: برخی طرح‌ها ضعيف  و برخی ديگر شاخص‌هايی را كه مدنظر بود ،رعايت نشده است و طراحی ها بيشر انتزاعی و ذهنی هستند، اما در اين ميان طرح‌هايی هم وجود دارند كه هم شاخص‌ها را رعايت كرده‌  و هم از كيفيت خوبی برخودار هستند.

وی گفت: بهترين طرح‌هايی كه انتخاب شده اند،متعلق به خارج از استان يزد و مشاركت هنرمندان  از استان همدان چشمگير بوده است.
منبع"ایکنا

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا